Firmu Chopard založil v roku 1860 vo veku 24 rokov Švajčiar
Louis-Ulysse Chopard ako malú firmičku na výrobu vreckových hodiniek a
meracích zariadení pre dráhy železnice. V roku 1920 potom vo
švajčiarskej Ženeve otvoril ešte továreň na výrobu luxusných hodiniek a
vzápätí sa dokonca stal hodinárom cára Mikuláša II. V rukách rodiny
Chopard bola firma do roku 1963, kedy ju prevzal Kalr Scheufele so svojou ženou
Karin, ktorí firmu vedú dodnes. Našťastie aj oni zostali verní cieľu
navrhovania, všetky výrobky firmy Chopard už od čias založenia musia totiž
spĺňať prísne kritériá – absolútne perfektné prevedenie, kde nie je
miesto pre žiadny kompromis. Hodinky od Chopard sa vo svojej dobe dokonca stali
synonymom presnosti a rodina bola jedným z hlavných dodávateľov pre
švajčiarske železnice. Karl Scheufele sa zaslúžil najmä o to, že pod
jeho vedením došlo k veľkému rozšíreniu podniku – pod značkou Chopard
sa začali vyrábať tiež charakteristické šperky, ktoré kombinujú
brilianty, zlato a zafírové sklo, a dámske hodinky z drahých kovov.
V tejto dobe tiež uzrela svetlo sveta prvá ucelená kolekcia nazvaná Happy
Diamonds, podľa ktorej bol pomenovaný dnes už nevyrábený rovnomenný
parfum. Až potom, v roku 1991, prišiel na rad ich snáď najslávnejší
parfum * (160-Cašmir), ktorý bol vyrobený vďaka Karin Scheufele, ktorá sa
nechala inšpirovať svojimi cestami po Indii. Cašmir patrí medzi tie
orientálne vône, ktoré majstrovsky využívajú sladké tóny ovocia.
V tomto konkrétnom prípade sa snúbi sladká vanilka, exotické mango,
citrusy a výrazný kokos. Obľúbeným parfémom tejto firmy je tiež mystický
a romantický parfém * (162-Wish) alebo jemnejšie parfém * (188-Pure Wish),
gurmánska Mira Bai alebo poloorientální suchšie vôňa s výraznou božskú
červenou ruží – * (161-Madness) alias Šialenstvo. Tešte sa však aj na
kvetinový * (1315-Infinement), nádherne ovocno kvetinový * (1204-Happy
Spirit) a novo teraz luxusný parfum Cascade. Páni potom určite nepohrdnú *
(663-Cašranem), o ktorom reklamný slogan pravdivo tvrdí, že parfém je
stelesnením dobrodružstvo na ceste za poznaním seba samého, svojho vnútra a
svoje vnútornej sily, ale aj vyjadrením nadčasového posolstva a okamihom
ticha v uponáhľanom svete. A ešte je tu jeden parfém pre mužov –
veľmi mužná vôňa * (662-Chopard Pour Homme), ktorá prekvapí hlavne
príjemnými bylinnými tónmi a koreninami. Parfémy firmy Chopard síce
bohužiaľ nepatrí medzi tie najznámejšie a najpredávanejšie (zrejme vďaka
nie tak výrazné reklame ako majú ostatné spoločnosti vyrábajúce parfumy),
ale zato vám poskytnú poriadnou mierou všetko, čo potrebuje sebavedomá a
odvážna žena či elegantný zmyselný muž – teda poriadny kus exotiky,
luxusu a vášne.