Nina Ricci

Maria Ricci, prezývaná Nina, založila značku Nina Ricci so svojím synom Robertom. Vtedy v roku 1932 jej bolo už 49 rokov a uskutočnil sa jej tak celoživotný sen. Nina Ricci bola totiž pôvodne mladučké dievča z Turína, ktorá sa aj napriek naliehaniu početnej rodiny rozhodla uskutočniť svoj sen, a odišla preto do Paríža, aby sa tu stala módnou návrhárkou. Nakoniec sa jej to podarilo, aj keď všetko trvalo žiaľ o niečo dlhšie, než pôvodne predpokladala. Roku 1932 ju teda jej jediný syn Robert úspešne prehovára, aby svoje doterajšie postavenie na poli parížskej Haute couture posvätila založením vlastnej značky. Čas našťastie postupne vyjavil, že v žiadnom prípade nešlo o zlú voľbu – pôvodne čisto odevný módny dom na konci 40. rokov zamestnáva vyše štyristo ľudí, teda viac ako desaťnásobok tých, ktorí so značkou začínali. A čo je dôležitejšie, značka sa začína čoraz viac zaujímať o svet exkluzívnych parfémov, pre ktoré je Paríž jedným z najdôležitejších miest sveta, pretože práve vtedy sa začína formovať onen autentický výraz rýdzo francúzskych vôní a s nimi spojených ideálov ako je vznešenosť, kultivovanosť, elegancie a majstrovsky vyrobené flakóny. Zatiaľčo Nina sa zaoberala módou, Robert sa staral okrem iného o parfumy. Na debut prekvapivo vyspelá vôňa Coeur-Joie, s ktorou značka v roku 1946 vstúpila na francúzsky trh, vzbudila u školeného publika pomerne solídny záujem a predovšetkým vysoké očakávania, ktorým smerom sa budú uberať ďalšie parfumy z produkcie tohto parížskeho domu. Coeur-Joie bola uzavretá v premyslenom flakónu z ľadovo krištáľového skla, ktorý vymyslel a vytvoril známy tvorca skla a flakón Marc Lalique spolu s ilustrátorom Christianom Berardi. Navyše vôňa Coeur-Joie predznamenala základné smerovanie parfémov Nina Ricci, od ktorého sa značka výraznejšie neodklonila ani po celých päťdesiatich rokoch svojej existencie. Skutočný úspech a zároveň vznik legendy medzi francúzskymi parfémy však znamenala až vône * (950-L'Air du Temps) s preslávenými holubičkami v podobe uzáveru, ktorá dodnes zostáva pevnou súčasťou zlatého fondu skutočne francúzskych vôní. O desať rokov neskôr sa potom L'Air du Temps dostáva na veľké svetové trhy, pričom najväčší úspech oslavuje prekvapivo predovšetkým v Japonsku. V priebehu 70. rokov sa Nina Ricci stáva jedným z najväčších francúzskych exportérov luxusných vôní, buduje vlastnú „továreň“ pod názvom úry Perfume Production Centre a vydáva ďalšie populárne vône ako napríklad romantickú cyprusovo a aldehydovou Farouche z roku 1974 alebo veľmi krásnu a sviežu pomarančovou kolínskou Bigarade. 80. leta sú potom v znamení experimentov aj s parfémy určeným zástupcom silného pohlavia – v roku 1984 tak prichádza na trh krásna fougerová Phileas av roku 1989 potom aromaticky drevitá nemenej podarená * (336-Eau de Toilette Ricci-Club). V 80. rokoch sa však zrodili aj dámske vône, napríklad obľúbená púdrovo aldehydová Fleur de Fleurs či prvej Nina z roku 1987, ktorá sa čoskoro stala veľmi obľúbeným romanticky kvetinovým parfumom. 90. leta sa potom už od naivne romantické väčšinou rýdzo kvetinové koncepcie odstupujú, pretože začínajú vznikať moderné sladko kvetinovo ovocné kreácie, ktorej prvá vyslankyne bola známa * (751-deci-Dela), ktorá sa nesie v znamení milo cukrátkové kvetinovo ovocná vôňa s výraznými ružami, malinami a broskýň. Potom v tesnom slede za sebou prichádzajú roztomilé Les Belles, čo je kolekcia obsahujúci päť vôní: príjemne osviežujúci * (877-Liberte Acidulee) s paradajkami, pokosenú trávou a frézií, hebkejšie mandľovou Amour d'AMANDIER, úžasnú jablčnej škoricovú Delica d'Epices, ovocno korenistú Belle de Minuit a čerešňovou Cherry Fantasy. Rok 2001 bol potom tiež veľmi úspešným, keďže sa na trh dostala dodnes jedna z najpredávanejších vôní vôbec – jemná subtílnej * (334-Premier Jour) s harmonickým buketom kvetín a ľahučkým závanom vanilky a mandarínky, ktorá je primárne určená pre denné nosenie, predovšetkým potom do práce. Ani v roku 2004 sa nemusela značka Nina Ricci hanbiť, pretože celý svet ohromila prekrásnou * (404-Love in Paris), ktorá vďaka svojej nežné jazmínovo vôňu doplnené o hebký dotyk pivónie a zamatovej marhule pokračovala v sladšie a predovšetkým krehko romanticky rozviate tradíciu značky. O dva roky neskôr sa potom Nina Ricci opäť trafila do vkusu dnešných moderných žien, keďže vytvorila úplne novú * (615-Ninu) v podobe červeného jabĺčka, ktorá je dokonalou reprezentantkou gurmánske ovocných vôní. V Nine sa stretnete ako s kandizovaným jablkom, tak s vanilkou, karamelom a pralinky. A keďže Nina bola viac než úspešná, pridali sa k nej čoskoro * (1587-Pretty Nina) a Love by Nina, ktoré obe obsahujú jablko a potom ďalšie ovocné či gurmánske dobrôtky. Jestli toho máte ešte stále málo, čo takhle vyskúšať napríklad vydarené variácie na slávny L'Air du Temps? Napríklad sviežo korenistú opäť veľmi romantickú L'Eau du Temps, * (405-Love fills) * (950-L'Air du Temps) s modrým durman, bielu ľalií a konvalinky či nežnou opäť ľahko korenistú * (2140-L'Air du Printemps) v ružovom flakóne s holubičkami? Ak sa rozhodnete pre kúpu akéhokoľvek parfému od Niny Ricci, nebudete ľutovať, pretože na vás čaká príjemné buď ovocno gurmánske, či šibalsky a romanticky rozviate potešenie v podobe tých najvybranejších kvetín, nejdelikátnějšího ovocia a kopu ďalších sladkých potešení. Avšak Nina Ricci nezanedbáva ani tradíciu a vkus skôr klasicky orientovaných žien. Pre tých je určená najmä nežná, romantická, mydlová elegantná L'Air du Temps alebo jej podarené už spomínané variácie. Skrátka a dobre, Nina Ricci bude na poli romantických a nežných vôní kraľovať snáď večne …

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Značka
0 €
100 €

  •  
  •  
  •  
  •  

L'Air

1 varianta
43,80 €

L'Air du Temps

5 variant
22,80 - 41,50 €

L'Extase

4 varianty
42,90 - 45,10 €

La Tentation de Nina

3 varianty
23,40 - 38,60 €

Les Delices de Nina

2 varianty
28,10 - 45,80 €

Love in Paris

1 varianta
18,60 €

Luna

4 varianty
3,00 - 54,60 €

Nina

5 variant
29,00 - 43,60 €

Nina Editoion Or

1 varianta
40,60 €

Nina L'Eau

1 varianta
31,60 €

Premier Jour

2 varianty
21,70 - 35,70 €

Ricci Ricci

2 varianty
3,10 - 26,40 €

*Ceny uvedené s DPH, bez dopravného.

Novinky:

Vianočné parfumové sady naskladnené!

Práve sme naskladnili veľké množstvo výhodných parfumových sád, ktoré nájdete iba na našom obchode! ...

2.12.2015 16:23

Zľavy na email

Ak chcete dostávať pravidelne zľavy a novinky na email, prihláste sa zadarmo k odberu:

↑ nahoru